عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

ایستادن در صف رأی مجاهدت است
دشمن همه‌جور وارد میدان می‌شود و تلاش می‌كند و خودكشون می‌كند كه بلكه بتواند این ملت را از این حركت مستقیم و قوى و عزیز منصرف كند. وقت انتخابات هم كه می‌شود - شاید یادتان هست - غالباً قبل از انتخابات یك حرفى می‌زنند كه معنایش این است كه مردم در انتخابات شركت نكنید؛ كارهائى می‌كنند، تلاش می‌كنند؛ گاهى به وسیله‌ى آدمهاى غافل و فریب خورده، گاهى به وسیله‌ى آدمهاى وابسته، كارهائى می‌كنند كه بلكه مردم را از شركت در این مراسم عظیم باز بدارند، كه انتخابات یكى از این مراسم بسیار عظیم است.
من توصیه‌ام به مردم در درجه‌ى اول این است كه بیایند وارد میدان انتخابات شوند، صندوقهاى رأى را پر رونق كنند. خود این صفوفى كه ایستادند، ممكن است زحمت هم داشته باشد؛ در هواى سرد؛ یك ساعت - كمتر، بیشتر - اما این مجاهدت است، این جهاد است؛ این زحمت پیش خداى متعال اجر دارد. بروند رأى بدهند.

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان‌ به مناسبت روز ۲۹ بهمن‌ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸

حضور در انتخابات؛ مایه قدرت و ابهت بین‌المللی
هر وقت دشمنان این ملت سعى كردند مردم در انتخاباتى شركت نكنند و تبلیغات كردند، مردم بعكس پرشور‌تر در انتخابات شركت كرده‌اند. این دفعه هم همینجور خواهد شد به توفیق الهى.
مردم می‌دانند كه حضور آن‌ها در انتخابات مایه‌ى قدرت و ابهت بین‌المللى آنهاست. آن‌ها این را نمی‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند مردم در انتخابات شركت نكنند تا این نشانه‌ى روگردانى مردم از نظام اسلامى باشد و نظام اسلامى به این وسیله ضعیف بشود و آن‌ها بتوانند به ملت و كشور و دولت و همه فشار وارد كنند.
آن‌ها می‌دانند كه حضور پر شور مردم در انتخابات به مردم قدرت می‌دهد و آن‌ها دیگر نمی‌توانند نقشه‌هایشان را نسبت به ایران اجرا كنند. می‌خواهند این نباشد. تمام دستگاههاى تبلیغاتىشان را به راه انداخته‌اند كه مردم را از حضور در انتخابات منصرف كنند...
شركت و حضور در انتخابات براى مردم، هم یك فریضه‌ى سیاسى است، هم یك فریضه‌ى دینى است. این مثل این است كه یك انسانى بدن خودش را با ویتامین و با غذاهاى مقوى تقویت كند؛ وقتى بدن تقویت شد، میكروب‌ها دیگر نمی‌توانند در او نفوذ كنند؛ دشمنى هم اگر حمله كرد، می‌تواند از خودش دفاع كند. این، مهم‌ترین مسئله در باب انتخابات است؛ یعنى حضور مردم.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۶/۱۲/۲۲

حضور پررنگ‌تر؛ اعتبار ملی بالا‌تر
هرچه حضور پررنگ‌تر باشد، اعتبار و ارزش ملى بالا‌تر خواهد رفت. انتخابات هم همین جور است. هرچه صندوقهاى رأى شلوغ‌تر باشد، گسترش شركت مردم بیشتر باشد، اعتبار كشور بالا خواهد رفت، مصونیت كشور بیشتر خواهد شد. مشاركت مردم می‌تواند آینده‌ى كشور را تأمین و تضمین كند.
خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی ۱۳۹۰/۱۱/۱۴

حضور مردم؛ پشتوانه مجلس
امام بزرگوار، در همه‌ى انتخاباتى كه از اول انقلاب تا زمان رحلت آن بزرگوار انجام گرفت، بر حضور مردم تأكید كردند. واقعاً فرقى نمى‌كند كه كاندیداى چه گروهى مطرح باشد. فرقى نمى‌كند كه فرضاً كدام جناح، غلبه‌ى بر جناح دیگرى داشته باشد. فرقى نمى‌كند كه كدام نامزد انتخاباتى، فعالیت بیشترى در این شهر یا حوزه‌ى انتخاباتى دارد و ممكن است حضور مردم، آراى او را بیشتر كند. او كیست و من چه كسى هستم، در این‌جا مطرح نیست؛ اشخاص مطرح نیستند. اصل حضور مردم، پشتوانه‌ى مجلس شوراى اسلامى است؛ و مجلس شوراى اسلامى، قاعده‌ى نظام است. با این دید بایستى به انتخابات نزدیك شد.
بیانات در دیدار با وزیر و مسؤولان وزارت كشور و استانداران ۱۳۷۰/۰۹/۲۷

حضور در انتخابات؛ وظیفه شرعی، وجدانی و عقلانی
بعضى خیال مى‌كنند اگر ما انتخابات پُرشورى داشته باشیم، نظام جمهورى اسلامى مشروعیت پیدا مى‌كند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعیت پیدا نمى‌كند. این حرف، حرف درستى نیست. نظامهاى دمكراسى در دنیا با نصف آراءِ ما در ریاست جمهورى و مجلس نظام‌هایشان را اداره مى‌كنند و احساس عدم مشروعیت هم نمى‌كنند. این‌كه من بر حضور مردم اصرار مى‌كنم به‌خاطر این است كه این یك وظیفه شرعى و وجدانى و عقلانى است؛ چون مجلس وقتى قانون تصویب كرد، همه باید تسلیم آن قانون باشیم، پس شما باید در ایجاد آن مجلسى كه مى‌خواهد این قانون را تصویب كند، نقش ایفا كنید. اگر خودتان را كنار بكشید، این كنار كشیدن هیچ مشكلى را حل نمى‌كند؛ باید وارد میدان شوید. اگر تلاشتان را كردید و آنچه را كه خواستید نشد، شما تلاشتان را كرده‌اید؛ وظیفه‌تان را انجام داده‌اید.
بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان قزوین ۱۳۸۲/۰۹/۲۶

سرِّ شكست‌ناپذیرى نظام اسلامی
مسأله‌ى انتخابات، مسأله‌ى بسیار مهم و اساسى و تعیین‌كننده‌اى است. اهمیت انتخابات از جهات گوناگونى است. یكى از آن‌ها این است كه نظام ما نظامى است متّكى به ایمان‌ها و عواطف و علایق مردم. اساساً سرِّ شكست‌ناپذیرى این نظام این است كه به مردم متّكى است. این چیز مهمّى است. اتّكاى به مردم هم آسان به دست نمى‌آید و همه جا حاصل نمى‌شود. اگر یك سرِّ الهى در میان نباشد، توجّه نفوس و دلهاى مردم هم ممكن نیست. شما ملاحظه بفرمایید، خداى متعال به پیغمبرِ با آن عظمت مى‌فرماید: «هو الّذى ایّدك بنصره و بالمؤمنین»؛ یعنى مؤمنین را در كنار نصرت الهى مى‌آورد. هیچ بُعدى هم ندارد كه آدم بگوید كه این «بالمؤمنین»، تفسیر جزئى از مفهوم «بنصره» هم هست كه اصلاً نصر الهى به وسیله‌ى مؤمنین تحقّق مى‌پذیرد. البته در مواردى هم نصرتهاى خارج از مقولات عادى در زمان آن بزرگوار بوده است - مثل ملائكه‌ى مسوّمین و غیرذلك - لیكن عمده‌اش مؤمنین‌اند. بعد هم مى‌فرماید: «لو انفقت ما فى الأرض جمیعاً ما الّفت بین قلوبهم و لكنّ اللَّه الّف بینهم». یعنى اى نبى گرامى ما! این «بالمؤمنین» ى هم كه ما مى‌گوییم، خیال نكن كه خودت توانستى آن‌ها را جذب كنى؛ نه - این كار من و ما و كار عوامل مادى و بشرى نیست - این سرّ الهى و سرّ معنوى است.
حال آن نكته‌ى باریك‌تر ز مو این‌جاست كه همین سرّ الهى و معنوى هم قابل تعریف است. چیزى نیست كه بگوییم عقل شما مردم نمى‌رسد و سه، چهار نفرى هستند كه این چیز‌ها را مى‌فه‌مند؛ نخیر. این امر واضحى است. این سرّ الهى عبارت است از ایمان. وقتى ایمان‌ها در دلهاى مردم مى‌جوشد و به مرحله‌ى عمل سرازیر مى‌شود، نتیجه این است كه هر پدیده‌اى كه متّكى به ایمان الهى است، تقویت پیدا مى‌كند. این‌جا چون نظام، نظام الهى و نظام قرآنى است و مردم هم معتقد و متّكى به دین و به هرآنچه كه مربوط به دین است، هستند، قهرى است كه چنین نظامى را به راحتى مى‌شود با این مردم ادامه داد و این مردم بدون این‌كه از كسى طلبكارى كنند؛ بدون این‌كه منّتى بر سر كسى بگذارند و بدون این‌كه براى این همه اخلاصِ خود از كسى جز خدا بهایى بطلبند، وارد میدان مى‌شوند.
بیانات در دیدار اعضاى هیأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان‌ ۱۳۷۴/۱۱/۱۴

حضور مردم؛ مصون‌ساز سرنوشت ملت
حضور شما در پاى صندوقهاى رأى بارز‌ترین مظهر حضور مردمى است و این پشتوانه‌ى انقلاب و كشور است. كسانى كه با اخبار سروكار دارند، مى‌بینند كه مراكز سیاسى دنیا از گوشه و كنار سر بلند مى‌كنند و مى‌گویند ما نگران انتخابات ایران هستیم و مسائل انتخابات ایران را پیگیرى مى‌كنیم؛ این به همین خاطر است. نگاه مى‌كنند تا ببینند آیا مردم در صحنه حضور دارند یا نه؛ اگر دارند، مثل گذشته نمى‌شود با این نظام كارى كرد؛ اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت استنتاج مى‌كنند كه بین مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در این صورت راه را براى دخالت و سلطه و پنجه انداختنِ دوباره بر كشور هموار مى‌بینند؛ از این جهت متوجّه انتخاباتند. پس اهمیت اوّلِ انتخابات به‌خاطر این است كه انتخابات سنگر كشور است؛ حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى، مصون‌ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُررویىِ بیشتر باز مى‌دارد.
بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌ ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

دشمن به بی‌اعتناسازی مردم احتیاج دارد
حضور عظیم مردمى در مسأله‌اى كه به سرنوشت كشور ارتباط مى‌یابد و نقشى حیاتى در آینده‌ى ایران و نظام مقدس جمهورى اسلامى دارد، پاسخ هوشمندانه و قاطعى بود كه ملت ایران به دسیسه‌هاى دشمنان داد و نقشه‌هاى آنان را براى ایجاد محیط یأس‌آلود و نهایتاً فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامى، تا مدت‌ها خنثى كرد.
ملت عزیز ما به خوبى دانسته است كه دشمنان كینه ورز، براى آن‌كه بتوانند توطئه‌هاى خود درباره‌ى ایران عزیز را جامه‌ى عمل بپوشانند، احتیاج به این دارند كه مردم را از صحنه‌ى عمل و سیاست خارج كنند و آنان را نسبت به مسائل مهم و عمده‌ى كشور، بى‌اعتنا سازند.
پیام تشكر در پی حضور گسترده مردم در انتخابات چهارمین دوره مجلس شوراى اسلامى ۱۳۷۱/۰۱/۲۷

امكان سوء‌استفاده تبلیغاتی را به دشمن ندهید!
تبلیغات دشمن كوچك‌تر و ناتوان‌تر از آن است كه حقایق را - با این عظمت بتواند پوشیده نگه دارد. لكن ملت ما، باید امكان سوءاستفاده‌هاى تبلیغاتى را به دست دشمنان ندهد. دشمنان مى‌خواهند ما در انتخابات شركت نكنیم؛ دشمنان مى‌خواهند كه ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان مى‌خواهند چنین وانمود كنند كه ملت، رغبتى به انتخابات و به كارهاى مربوط به مجلس و مسائل اساسى نظام ندارد. شما باید این را تخطئه كنید و باید شركت كنید.
مصاحبه رادیو - تلویزیونى در پایان بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللى كتاب تهران‌ ۱۳۷۱/۰۲/۲۷

در مقابل مردم‌سالاری ما درمانده‌اند...
در هر برهه‌اى سعى گردانندگان تبلیغات خصمانه‌ى استكبار جهانى بر این بوده است كه حضور مردم را كمرنگ كنند؛ انگیزه‌ى مردم را كم كنند؛ همت آن‌ها را، امید آن‌ها را نسبت به انتخابات از بین ببرند یا كمرنگ كنند. البته به توفیق الهى نتوانسته‌اند. این نشاندهنده‌ى اهمیت انتخابات است. آن كسانى كه دم از دمكراسى و مردم‌سالارى و حقوق مردم و نظامهاى مردمى می‌زنند و با این بهانه كشورگشائى می‌كنند، كشتار می‌كنند، فاجعه‌آفرینى می‌كنند، آن‌ها در مقابل مردم‌سالارى ملت ایران درمانده‌اند. این براى آن‌ها یك مشكل حل‌ناشدنى است...
آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومى مردم است؛ همه باید در انتخابات شركت كنند؛ این یك وظیفه‌ى ملى است؛ این چیزى نیست كه با بودن دولت دولتهاى مختلف، روى كار بودن جریانهاى مختلف، جناحهاى مختلف، تغییر بپذیرد. انتخابات یك فریضه است؛ همه باید شركت كنند؛ همه باید خود را موظف بدانند براى اینكه در انتخابات شركت كنند. بهانه‌جوئى نباید بشود. بعضى از حرف‌ها بهانه‌جوئى است. گاهى بهانه‌جوئى حقیقى است، گاهى بهانه‌جوئى براى این است كه مردم دلسرد بشوند. انتخابات در كشور ما در مقایسه‌ى با انتخاباتهائى كه ما مى‌بینیم در دنیا دارد انجام می‌گیرد و خبرش را داریم، جزو سالمترینهاست؛ انتخاباتِ خوبى است...
آنچه كه اصل است، حضور در انتخابات است؛ باید همه در انتخابات شركت كنند؛ این یك وظیفه‌ى عمومى است.
بیانات در در دیدار فرماندهان نیروى هوائى ارتش ۱۳۸۶/۱۱/۱۹

انتخابات؛ خون تازه در پیكر انقلاب و نظام
با این انتخابات، خون تازه‌اى به پیكر انقلاب و كشور و نظام جمهورى اسلامى دمیده خواهد شد؛ حركت تازه‌اى براى او پیش خواهد آمد، نشاط تازه‌اى پیدا خواهد كرد؛ همچنان كه همه‌ى انتخابات‌ها همین جور است. انتخابات مظهر حضور مردم است؛ مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.
 البته آفتهائى وجود دارد؛ باید سعى كنیم این آفت‌ها پیش نیاید. مردم ما و كشور ما از انتخابات سال ۸۸ بهترین خاطره‌ها و بد‌ترین خاطره‌ها را دارند. بهترین خاطره‌ها حاصل حضور عظیم چهل میلیونى مردم پاى صندوقهاى رأى بود، كه دنیا را خیره كرد؛ بد‌ترین خاطره‌ها مربوط به جرزنى‌هاى سیاسى یك عده آدم نادان، ناباب و بعضاً معاند در قضیه‌ى انتخابات بود.
بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی ۱۳۹۰/۱۰/۱۹

انتخابات مجلس نهم پر شور خواهد بود
حضور مردم در انتخابات می‌تواند كشور را پیش ببرد، از شر دشمن محفوظ و مصون نگه دارد؛ دشمن را در توطئه‌هاى خودش دچار تزلزل و تردید بكند؛ دشمن را وادار به عقب‌نشینى كند. انتخابات پرشور، مشت محكمى به دهان دشمن است.
خدا با شماست، خدا با شماست. «من كان للَّه كان اللَّه له»؛ وقتى ملت در راه خدا حركت می‌كند، خدا به او كمك می‌كند، سنتهاى الهى به او كمك می‌كنند. دلهاى مردم دست خداست. این عزم و اراده‌هاى راسخ، مصنوع ید قدرت الهى است و ان‌شاءاللَّه خداى متعال در این انتخابات هم به این مردم كمك خواهد كرد. ان‌شاءاللَّه انتخابات مجلس نهم پر شور، با احساس، با بصیرت، با حضور فراوان مردم انجام خواهد گرفت تا به توفیق الهى مجلس خوبى نصیب مردم بشود. نمایندگان خوبى ان‌شاءاللَّه به انتخاب شما مردم بیایند و وارد این میدان كار بشوند، وارد این میدان خدمت بشوند.
بیانات در دیدار مردم آذربایجان ۱۳۹۰/۱۱/۲۶


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:51 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 78772
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1